• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Освітня програма Васищівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) Безлюдівської селищної ради на 2023/2024 навчальний рік

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор

Комунального закладу

"Васищівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)"

Безлюдівської селищної ради

___________ Н.БИЧКОВА

___________ 2023

Освітня програма

Васищівського закладу

дошкільної освіти

(ясла-садок)

Безлюдівської селищної ради

на 2023/2024 навчальний рік

Схвалено

на засіданні педагогічної ради

протокол №1 від 31 серпня 2023 року

Голова педагогічної ради

____________Н.БИЧКОВА

Вступна частина

Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту»,«Про дошкільну освіту»,«Про забезпечення функціонування української мови якдержавної», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Концепції Нової української школи.

Освітню діяльність в закладі дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році буде організовано у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 18.05.2019 №286/2019 «Про стратегію національно-патріотичного виховання», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція) (затвердженого наказом МОН України від 12.01.2021 №33), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки: «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 16.03.2012 №1/9‑198), «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період»(від 28.05.2012 №1/9-413), «Про розроблення програм для дошкільної освіти» (від 28.02.2013 №1/9-152), «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» (18.09.2014 №1/9-473), «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей удошкільних навчальних закладах» (від02.09.2016 №1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» (від02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання удошкільних навчальних закладах» (від25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 №1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (від 19.04.2018 №1/9‑249), «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 №1/11-1491), «Щодо окремих питань діяльності закладів дошкільної освіти у 2021/2022 навчальному році» (від 10.08.2021 №1/9-406), "Планування роботи закладу дошкільної освіти на рік" (від 07.07.2021 року №1/9-344), "Щодо методичних рекомендацій до оновленого Базового компоненту дошкільної освіти"( від 16.03.2021 №1/9-148), власного Статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

Пріоритетний напрям роботи за яким здійснює діяльність заклад дошкільної освіти у 2022/2023 році – гуманітарний. Освітній процес здійснюється українською, російською мовами.

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Терміни проведення канікул:

· літні - 90 календарних днів з 01 червня по 30 серпня,

· осінні - 5 календарних днів з 26 жовтня по 30 жовтня,

· зимові - 10 календарних днів з 02 січня по 11 січня,

· весняні –10 календарних днів з 01 квітня по 10 квітня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

Режим закладу дошкільної освіти 5-денний. Заклад працює за 10,5 годинним режимом перебування дітей.

Враховуючи підсумки освітньої діяльності за минулий навчальний рік педагогічний колектив закладу дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році продовжує працювати над проблемою «Формування життєвих компетенцій особистості дітей дошкільного віку засобами гри» та визначаєнаступні завдання роботи:

1. Формування творчо спрямованої особистості дитини, розвитку її власної унікальності засобами гри;

2. Продовження роботи по формуванню сталого стилю життя дошкільнків через інтерактивні форми роботи з ними;

3. Продовжувати вдосконавлювати роботу щодо наступності в роботі закладу дошкільної освіти та початкової ланки Васищівського ліцею Безлюдівської селищної ради;

4. Спрямувати діяльність педагогічного колективу на підвищення рівня мовної компетентності всіх учасників освітнього процесу (педагогів, дітей та батьків вихованців), зміцнення статусу української мови як державної в рамках реалізації основних положень Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

У закладі дошкільної освіти функціонує 7 вікових груп:

· перша молодша (від 2 до 3 років) – 1 група;

· друга молодша (від 3 до 4 років) – 2 групи;

· середня (від 4 до 5 років) – 2 групи;

· старша (від 5 до 6 (7) років) – 2 групи.

Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей території обслуговування: групи повного дня, соціально-педагогічний патронат, забезпечує роботу Консультативного центру для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї.

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

Зміст інваріантної складової забезпечується чинними освітніми програмами: Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина»; Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку.

Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується через роботу гуртків та інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності.

Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується через інтеграцію змісту парціальної програми «Дитяча хореографія» (авт. Шевчук А. С.).

Мета освітньої програми – реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Завдання програми – сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу

Структура програми –визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності.

Види діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями: «Ознайомлення із соціумом», «Ознайомлення з природним довкіллям», «Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо), «Сенсорний розвиток», «Логіко-математичний розвиток», «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування», «Здоров’я та фізичний розвиток». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Форми організації освітнього процесу

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

· у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

· у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

· у середній групі –20 хвилин;

· у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності, проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа, четвер), поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізичної культури.

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу.

Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття збільшується за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, середній, старшій групах). За освітньою потребою проводяться інтегровані заняття для закріплення набутих дітьми знань і вмінь в різних видах дитячої діяльності протягом дня. Варіанти інтеграції можуть бути різні залежно від теми блоку, мети та завдань, визначених для її реалізації.

Забезпечено функціонування гуртка за інтересами: «Дзвіночки» для середніх та старших дошкільних груп. Напрямок – музично-хореографічна діяльність дітей від 3-х до 7-ми років за програмою «Дитяча хореографія» (авт. Шевчук А. С.).

Гурткова робота є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. Заняття в гуртках за інтересами переважно планується в другій половині дня. Тривалість гурткової роботи – 25 хв. День проведення гурткової роботи визначено у розкладі занять групи.

Реалізація завдань національно-патріотичного виховання здійснюється шляхом інтеграції завдань у різні види діяльності при проведенні занять з дітьми згідно з парціальною програмою «Україна – моя Батьківщина».

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в закладах дошкільної освіти, розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України.

У закладі впроваджується інноваційна освітня діяльність:

· використання ІКТ у освітньому процесі;

· елементи методики ТРВЗ;

· гуманістичне виховання за творами В. О. Сухомлинського;

· освіта для сталого розвитку;

· навчання читанню за методикою М.Зайцева.

Робочий навчальний план

Васищівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок)

Безлюдівської селищної ради

на 2022/2023 навчальний рік

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

Інваріантна складова

Програми Автор Ким, коли затверджені
Комплексні
Освітня програма для дітей від 2 до 7 років «Дитина» наук. кер. проекту – Огнев`юк В. О., авт. колектив – Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. та ін. Лист МОНУ від 23.07.2020 №1/11-4960; лист ІМЗО від 14.07.2020 №22.1/12-Г-572
Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку. Н.В.Гавриш, Т.В.Панасюк, Т.О.Піроженко, О.С.Рогозянський, О.Ю.Хартман, А.С.Шевчук За заг. наук. ред. Т.О.Піроженко. Лист МОНУ від 01.08..2017 року №1/11-7684
Освітня програма "Впевнений старт" для дітей середнього дошкільного віку.за заг. наук. редакцією Піроженко Т.О.Лист ІМЗО від 27.05.2019 №22.1/12-Г-292
Лист МОН від 12.07.2019 №1/11-6327
Парціальні освітні програми
Дошкільнятам освіта для сталого розвитку. авт. Гавриш Н., Пометун О. Лист ІМЗО від 12.02.2019 №22.1/12-Г-46
Варіативна складова
Програма хореографічної діяльності дітей від 3 до 7 років «Дитяча хореографія» Шевчук А.С. Міністерство освіти і науки України (Лист ІМЗО від 18.05.2020 р. ,№22.1/12-Г-274)

Розподіл занять на тиждень на дитину у групах загального розвитку

на 2022/2023 навчальний рік

за програмою «Дитина»

Види діяльності за освітніми лініями перша молодша (від 2 до 3 років) друга молодша (від 3 до 4 років) середня (від 4 до 5 років)
Ознайомлення із соціумом1 1 2 2
Ознайомлення з природним довкіллям 1 1 1
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)2 4 4 5
Сенсорний розвиток 2 - -
Логіко-математичний розвиток - 1 1
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування 2 3 3
Здоров’я та фізичний розвиток3 2 3 3
Загальна кількість занять на тиждень 10 11 12
Додаткові освітні послуги на вибір батьків: · хореографія - 1
Максимальна кількість занять на тиждень 10 11 13
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 1,4 2,45 4,2

Особливості планування та проведення занять різних типів

відповідно до орієнтовного розподілу занять

та гранично допустимого навантаження та дітей

Заняття із ознайомлення із соціумом

• Спрямовані на реалізацію освітньої лінії Базового компонента «Дитина в соціумі», частково – «Особистість дитини».

• Передбачають формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, здоров’язберігальної компетентності, реалізацію завдань патріотичного виховання дошкільників, у тому числі засобами народознавства.

Художньо-продуктивна діяльність

• Передбачає заняття з музичної, образотворчої діяльності, художньої літератури. Театралізована діяльність може буди присутня протягом дня як самостійний вид діяльності, чи включена у різні заняття для реалізації їх програмових завдань.

• Художня література. 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості таких занять: художньо-продуктивної діяльності у середній та старшій групах, розвитку мовлення у ІІ молодшій групі, інтегруватися у вище названі заняття в групах раннього віку та І молодшій.

Сенсорний, логіко-математичний розвиток

• Під час планування здійснюється конкретизація тем і завдань у межах чинних програм з урахуванням вікових особливостей дітей (акцент на практичне ознайомлення з матеріалом).

Розвиток мовлення
і культура мовленнєвого спілкування

• формування та розвиток фонематичної, лексичної компетентності;

• формування граматичної, діалогічної, монологічної компетентності;

• інтеграція завдань з художньої літератури (перша та друга молодша групи).

Здоров’я та фізичний розвиток

• Фізкультурні заняття проводяться з дворічного віку.

• Для дітей дошкільного віку фізкультурні заняття проводяться не менше 3 разів на тиждень.

• У дні, коли немає фізкультурних занять, проводять фізкультурні комплекси під час денної прогулянки.

Фізичне виховання дітей у дошкільному навчальному закладі складається з ранкової гімнастики; занять фізичною культурою; рухливих ігор та ігор спортивного характеру; загартування; фізкультурних хвилинок під час занять, фізкультурних пауз між заняттями; фізкультурних комплексів під час денної прогулянки.

Визначаючи обсяг рухової активності дітей, необхідно враховувати стан їхнього здоров’я та психофізіологічні особливості.

Розподіл занять на тиждень на дитину у групах загального розвитку

на 2022/2023 навчальний рік

за програмою «Впевнений старт»

Діяльність, організована дорослим з усіма дітьми (у формі заняття) Орієнтовна кількість занять на тиждень у старшій групі (від 5 до 6 (7) років)
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі людей (у тому числі особистісний розвиток)1 2
Пізнавально-дослідницька діяльність: у світі природи 2
Художньо-естетична діяльність (малювання, ліплення, аплікація, конструювання, художня література)2 6
Пізнавально-дослідницька діяльність: елементарні математичні уявлення3 2
Мовленнєва діяльність (розвиток мовлення, грамота)4 3
Здоров’язберігальна, рухова діяльність5 3
Загальна кількість занять на тиждень 15
Додаткові освітні послуги на вибір батьків: - хореографія 1
Максимальна кількість занять на тиждень 16
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) 6,4

1.Пізнавально-дослідницька діяльність (у світі людей, особистісний розвиток) проводиться у формі спеціально організованих занять та ігрової діяльності (ігровий тренінг, різні види ігор), роботи з коректурними таблицями тощо. Ігрові форми роботи (ігровий тренінг) не враховані у загальну кількість занять.

2.Заняття з художньо-естетичної діяльності (малювання, ліплення, аплікація, конструювання, художня література) проводяться предметні (на вивчення нової теми, формування нових умінь та навичок) та інтегровані. Варіанти інтеграції може обирати сам вихователь.

3.Пізнавально-дослідницька діяльність ( а саме формування елементарних математичних уявлень) проводиться як під час окремих (предметних занять), так у межах інтегрованого заняття.

4.Мовленнєва діяльність (розвиток мовлення, грамота) у формі заняття здійснюється відповідно до обраного типу: предметне чи комплексне.

5.Заняття з фізичної культури (здоров’язберігальна, рухова діяльність) не враховуються в загальну кількість занять на тиждень.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.